Scenframställning
I arbetet söker vi efter ``liv`` och det finns verkligen många vägar för att nå det målet. Min ingång är att en karaktär alltid är ``hittepå`` - och när en lånar ut sin kropp och sitt inre (med sina erfarenheter och brister) och sen säger och gör saker enligt manus och regi - då bildas en helt ny skapelse. Vissa skulle romantiskt kalla det för att karaktären föds. Ens erfarenheter idag skiljer sig lite åt från hur det såg ut igår - vilket då också ens karaktär kommer att göra och därmed födas på nytt - få nytt liv. Att det därigenom är ett arv från det skrivna och från en själv innebär att närvaron och den en är - idag & just nu - är centralt för att hitta sitt ``liv``.
Sånglig gestaltning
“Sånglig gestaltning” är ett arbete med texten som utgångspunkt i ett personligt process-skapande. Fokus ligger på närvaro och autenticitet och att använda sångens avväpnande förmåga för att frigöra berättelsen i den som sjunger och det som sjungs. ``Sånglig gestaltning`` utgår från delar av de båda metoderna Groth och Chubbuck.
Röstträning
Fokus ligger på att upptäcka sin egen röst och få mer kontroll över sin egen röstanvändning samt en basförståelse kring röstvård. All röstträning utgår från arbetet kring skådespelarens verktyg - Avspänning, Andning, Öppenhet, Närvaro och Vilja att nå fram med sin berättelse.
Inläsning
Trygghet och närvaro är centrala delar när en arbetar i studion. Att läsa på ett sätt och i ett tempo där texten och innehållet levandegörs - där våra röster guidar lyssnaren till att om möjligt också upptäcka sin egen berättelse ur berättelsen. - ``Inte förrän vi ser våra bilder kan den som lyssnar ges möjlighet att se sina``. Vi tränar också på berättarteknik i studiomiljö, mikrofonteknik och inläsningsteknik.